Η πολιτική του σώματος



Το ανθρώπινο σώμα χρησιμοποιείται σαν μια κεντρική αναλυτική κατηγορία στην ερμηνεία των κοινωνικών σχέσεων.

Το σώμα προσεγγίζεται όχι σαν μία βιολογική, άρα δεδομένη, οντότητα αλλά σαν ένα πολιτισμικά κατασκευασμένο κείμενο στο οποίο εγγράφονται οι κοινωνικές σημασίες και έννοιες, μέσω της κοινωνικοποίησης και το οποίο διαβάζετε από τους άλλους καθώς ξαναγράφεται από αυτούς που το φέρουν αλλά και το βιώνουν.

Σύμφωνα με αυτήν την οπτική, όπου το σώμα εκλαμβάνεται μεν ως σήμα προς αποκρυπτογράφηση αλλά και ως τόπος εμπειρίας και πηγή δράσης, ο χώρος δεν προσεγγίζεται απλώς ως ένα πολιτιστικό φαινόμενο αλλά ως ένας σωματικός, πολιτικός, και ηθικός λόγος.

Κατά συνέπεια, όταν οι άνθρωποι χορεύουν, οι άμεσα και έμμεσα συμμετέχοντες ψυχαγωγούνται, διασκεδάζουν και συγχρόνως δημιουργούν, ανακαλύπτουν και διαπραγματεύονται, σωματικά και νοητικά τι σημαίνει να είσαι άντρας η γυναίκα παντρεμένος ή ανύπαντρος παντρεμένη ή ανύπαντρη, πλούσιος ή φτωχός δεξιός η αριστερός ανάπηρος η μη ανάπηρος.

Με άλλα λόγια στο χορό δεν αναπαράγονται οι μονολιθικές στερεότυπες εικόνες του χορευτή όπως για παράδειγμα του Ζορμπά.

Αντίθετα αναδεικνύεται, η ιστορικά επηρεασμένη, πολλαπλή, ρευστή, διφορούμενη και διαπραγματεύσιμη υφή της ίδιας της ταυτότητας.

Γιώργος Χρηστάκης
Share on Google Plus

0 comments:

ΟΜΑΔΑ ΜΕΣΑ. Από το Blogger.