ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ (Ημερολόγιο καναπέ)



28/1/2018 
Τα σημερινά σύνορα είναι μια γραμμή η οποία είναι αποτέλεσμα πολέμων και συνθηκών... Εδαφικά η Μακεδονία δεν σταματά σε αυτά τα σύνορα. Επεκτείνεται σε ένα μικρό ποσοστό στην Αλβανία, σε ένα λίγο μεγαλύτερο στην Βουλγαρία και σε ένα τρίτο ακόμα μεγαλύτερο στα Σκόπια. Βέβαια θα πρέπει να γίνει συζήτηση και να τονιστεί ότι στα κράτη αυτά υπήρχαν οι απομακρυσμένες -με τα μέτρα της εποχής- επαρχίες της Μακεδονίας του Φιλίππου. Σε αυτές τις επαρχίες, βρίσκονται σήμερα κατά τις ανασκαφές αρχαία. Όμως καμιά σχέση δεν έχουν με αυτά που έχουν βρεθεί στην Βεργίνα και στην Πέλλα που ήσαν Μητροπόλεις της Μακεδονίας. Αυτό που δεν ανεχόμαστε είναι να υπερθεματίζουν στον Μακεδονισμό τα Σκόπια και να γεμίζουν τον τόπο με αρχαιοπρεπή μνημεία και αγάλματα και -βέβαια- να έχουν βλέψεις στο Αιγαίο. Κανονικά εμείς θα έπρεπε να έχουμε βλέψεις προς το μέρος τους, πράγμα ανέφικτο με τα σημερινά δεδομένα. Τέλος, υπάρχει και κάτι άλλο: Η δική μας Μακεδονία (των σημερινών συνόρων) κατοικείται από Έλληνες. Η έξω Μακεδονία κατοικείται από σλαβικά φύλλα. Τώρα αν θέλουν να αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες ας το κάνουν. Με την ίδια λογική θα μπορούσαν οι Τούρκοι που κατοικούν στην Ιωνία και στην Κωνσταντινούπολη να ονομάζουν τους εαυτούς τους Έλληνες... Η εθνότητα των λαών δεν προσδιορίζεται πάντα από το έδαφος πάνω στο οποίο έτυχε (ένεκα κατακτήσεων ή μετακινήσεων) να κατοικούν. Πάντως η Μακεδονία ήταν πάντα μια μπερδεμένη περιοχή. Ας μη ξεχνάμε ότι οι Ιταλοί ονομάζουν την φρουτοσαλάτα «Μασεντόνια». 

• Ο Παρατιθέμενος χάρτης είναι Αμερικανικός του 1909, πριν δηλαδή τους Βαλκανικούς πολέμους που διαμόρφωσαν τα σημερινά σύνορα. Φανερό είναι, ότι αν οι νικηφόροι αυτοί πόλεμοι ήσαν πιο νικηφόροι, η Μακεδονία μας θα ήταν σήμερα αυτή που οριοθετεί ο χάρτης. Και κάτι άλλο σαν συμπλήρωμα: Αν -υποθετικά- κατά τους πολέμους για την απελευθέρωση της Ελλάδας είχαμε φτάσει μέχρι την μέση της Θεσσαλίας, η υπόλοιπη Θεσσαλία δεν θα ήταν Ελληνική; Θα ήταν Θεσσαλία εκτός συνόρων και αν είχαν κατέβει εκεί και κατοικούσαν Σλάβοι, θα μπορούσε να αυτοπροσδιορίζονται ως Θεσσαλοί...

 3/2/2018
Εδώ σ’ αυτές τις σκέψεις δεν θα πάρω θέση για το Μακεδονικό ζήτημα. Για μένα το θέμα είναι εκ των ων ουκ άνευ. Γι άλλα θέλω να μιλήσω εδώ. Για την ακατανόητη στάση της Κυβέρνησης και των παρατρεχάμενων της και για το πώς αυτή εκφράζεται. Δεν είναι έξυπνη η ταχτική της να στέκεται απέναντι στη θέληση τόσο πολλών πολιτών και να τους χαρίζει στην Ακροδεξιά και ακόμα χειρότερα στην Χρυσή Αυγή. Αυτό είναι ύβρις. Το Μακεδονικό, είναι -όπως και να το κάνουμε- ένα θέμα που αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές των Ελλήνων και ακόμα πιο πολύ των Μακεδόνων. Τόσο αίμα χύθηκε για αυτό το κομμάτι της Ελληνικής Γης. Δεν είναι τόσο απλό το θέμα για να μπορεί να λυθεί τόσο απλά. Και όμως η σπουδή της Κυβέρνησης να προχωρήσει σε μια συμφωνία με προβληματίζει. Είναι φανερό ότι μας πιέζουν και ακριβώς επειδή έχουν βρει μια τόσο αδύναμη και υποχωρητική εξουσία, μας πιέζουν φορτικά. Έφτασε, λοιπόν, η Κυβέρνηση να κατηγορεί ευθέως ένα πολλαπλάσιο ποσοστό Ελλήνων από αυτό που την ψήφισε, για πατριδοκαπηλία, για εθνικισμό και σχεδόν να τους θεωρεί προδότες επειδή ανθίστανται στο κατ’ αυτούς καλώς εννοούμενο εθνικό συμφέρον, «Για την καλή γειτονία... την θέση της χώρας στα Βαλκάνια... για το εμπόριο». Εεε... Ας τα δώσουμε όλα λοιπόν γι’ αυτό το ρημάδι το εμπόριο...Τα Εθνικό θέματα όμως δεν μπαίνουν στο ισοζύγιο, Από εδώ η κονόμα και από εκεί ένα όνομα που «μικρή είναι η σημασία του» (γιατί ακούστηκε κι αυτό) μπρος στα οφέλη... Το χειρότερο όμως είναι ότι το κυβερνών κόμμα προσπαθεί για άλλη μια φορά να διχάσει τον λαό. Η πρώτη φορά ήταν το δημοψήφισμα, τότε που οι του «Ναι» ήσαν ταγματασφαλίτες και προδότες μπρος στους το «Όχι» πρεσβεύοντες που ήσαν οι «σωστά σκεπτόμενοι» και που τελικά απεδείχθησαν πιο πολλοί και που όμως τόσο ιταμά προδόθηκαν αφού το όχι τους έγινε ναι. Εκτός των άλλων το έχει πάρει προσωπικά η Κυβέρνηση το θέμα, θεωρώντας αντικυβερνητική εκδήλωση ένα απλό συλλαλητήριο για ένα καθαρά εθνικό ζήτημα... Πρέπει ο λαός ενωμένος να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και προς θεού να κλείσει τα αυτιά μπρος στις σειρήνες του νέου Διχασμού... Δεν αντέχουμε άλλο Διχασμό... Επαναλαμβάνω: Το θέμα είναι Εθνικό και όχι πολιτικό... 

 4/2/2018 
Πήγα να βροντοφωνάξω ότι η Μακεδονία είναι ελληνική Και -βέβαια- να ευχαριστήσω τον Δημητρώφ που είπε μπρος τον λακέ τον Νίμιτς ότι «Αν θέλουν οι Έλληνες να λέγονται Μακεδόνες (αν θέλουν !!!). δικαίωμά τους>>. Δεν θα κάνω σε κανένα την χάρη να με προσδιορίσει και να με πει Εθνικιστή. Πήγα στο συλλαλητήριο να αναπνεύσω λίγο οξυγόνο Ελευθερίας. Και επί τέλους αυτοί που μας λοιδορούν πρέπει να καταλάβουν ότι τα πράγματα έχουν ζοριστεί για την χώρα μας... Ο Τούρκος ζητά να ξεσκιστούν οι συνθήκες με τις οποίες τους «πήραμε» 20 νησιά. Τι θα κάνουμε αν μας ζητηθεί να συλλαλήσουμε ένεκα τούτου στο Σύνταγμα; πάλι θα μας προσάψουν ότι είμαστε εθνικιστές; Και τέλος αν πίστευαν ότι είμαστε γραφικοί γιατί επιστράτευσαν την πιο εμετική γκεμπελική προπαγάνδα ανεβάζοντας τον αριθμό των συγκεντρωθέντων σε 140000 (!!!!);;;;

 5/2/2018 
Και κάτι τελευταίο στον απόηχο του χθεσινού συλλαλητηρίου: Λένε πολλοί, μιλώντας σκωπτικά για τους διοργανωτές του, ότι είναι εθνικιστές και «κάτι περίεργοι» και ότι πίσω από αυτούς κρύβεται κάποια νέα πολιτική κίνηση. Δεν κατάλαβα... Δηλαδή τα διάφορα σωματεία που έχουν συμπήξει μερικοί απόγονοι Μακεδονομάχων, οι διάφορες οργανώσεις των Ελλήνων του εξωτερικού, όπως της Αυστραλίας όπου εκεί οι Σκοπιανοί οργιάζουν, είναι εθνικιστικά σωματεία και όχι πατριωτικά; Πρέπει κάποτε να καταλάβουμε και να δώσουμε στις λέξεις την σωστή τους σημασία. Η πατρίδα και το έθνος δεν είναι αλληλοσυγκρουόμενες έννοιες. Όποιος έχει πατρίδα την Ελλάδα, ανήκει και στην εθνότητα των Ελλήνων. Και όποιος είναι πατριώτης είναι και εθνικιστής... «Αγαπώ την πατρίδα μου» λέμε. Γιατί όχι και «αγαπώ το Έθνος μου»; Και, τέλος, γιατί φοβούνται οι κυβερνώντες να παραδεχτούν ότι η συγκέντρωση ήταν μεγαλειώδης σε όγκο και παλμό; Γιατί φοβούνται τον κόσμο όταν διαλαλεί ότι «Η Μακεδονία είναι Ελληνική»; Δηλαδή αυτοί δεν θέλουν να είναι Ελληνική; Ποια είναι δηλαδή η αντιδιαστολή; Όσο για την κατάπτυστη δήλωση του Κοτζιά, αν έχει τα κότσια (για να μην πω τίποτε άλλο και κατέβω στο επίπεδο των πολάκηδων) ας προκηρύξει Δημοψήφισμα. Έτσι κι αλλιώς αυτοί δεν θα χάσουν και κάτι, εφ’ όσον έχουν αποδείξει ότι ξέρουν πολύ καλά να αγνοούν την εκπεφρασμένη θέληση του λαού... 

 15/6/2018 
 Η «συμφωνία» αυτή είναι αντίθετη προς τα ελληνικά συμφέροντα. Με την συμφωνία αυτή, ο Τσίπρας υπηρετεί τις εντολές των Η.Π.Α., του ΝΑΤΟ, της Γερμανίας και της Ε.Ε. (Το ενδιαφέρον και η ωμή παρέμβαση των ανωτέρω το επιβεβαιώνει). Εκχωρεί την ιστορική και εθνική μας ταυτότητα αφού αναγνωρίζει μακεδονική υπηκοότητα και μακεδονική γλώσσα σε ένα πληθυσμιακό συνοθύλευμα που δεν φέρει -ούτε δικαιούται- τέτοια χαρακτηριστικά, ενισχύοντας τις αλυτρωτικές τάσεις των γειτόνων.. Ανοίγει τον δρόμο για την εξάπλωση του ΝΑΤΟ στην περιοχή μας και φέρνει την Αμερικανορωσική ένταση στα σύνορά μας. Τέλος, η συμφωνία αυτή παρέχει την εκχώρηση δικαιωμάτων σε εξαιρετικά κρίσιμους τομείς, όπως η ενέργεια, η χρήση των ελληνικών λιμανιών και των σιδηροδρόμων της χώρας μας και προσφέρει την εμπορική κατοχύρωση των «μακεδονικών» προϊόντων σε διεθνές επίπεδο . 

20/7/2018
 ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΝΟΤΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ...
Υπάρχει το προηγούμενο της Βόρειας και Νότιας Κορέας. Όμως εκεί οι λαοί και ίδιοι είναι και το Έθνος ίδιο. Απλά κάτω από ιστορικές συνθήκες χωρίστηκαν σε δύο κράτη. Στην δική μας περίπτωση δημιουργείται ένα νέο κράτος με το όνομα Βόρεια Μακεδονία, που αυτομάτως υπονοεί ότι υπάρχει Νότια Μακεδονία. Η Νότια Μακεδονία είναι -βέβαια- επαρχία κράτους και όχι κράτος. Συνεπώς χαρίζουμε στους Σκοπιανούς την οντότητα ενός Κράτους που έχει το ίδιο όνομα με την επαρχία μας, υποβαθμίζοντας έτσι την ιστορική Μακεδονία μας. Εδώ όμως δεν έχουμε να κάνουμε με ίδιους λαούς, όπως στην περίπτωση της Κορέας. Ο Λαός της «Βόρειας Μακεδονίας» αποτελείται κυρίως από σλαβικά φύλλα. Δημιουργείται έτσι μια ντε φάκτο κατάσταση όπου υπάρχει ένας γεωγραφικός χώρος που λέγεται Μακεδονία και που περιέχει ένα κράτος που οι πολίτες του ονομάζονται Μακεδόνες και μια επαρχία ενός άλλου κράτους που μπορεί στο μέλλον να θεωρηθεί ότι κατοικείται από μειονότητα Μακεδόνων. Τα συμπεράσματα δικά σας. Και μη μου πείτε ότι πετύχαμε να αλλάξουν το Σύνταγμά τους... Τα Συντάγματα αλλάζουν σαν τα πουκάμισα..

Δημήτρης Μπούκουρας

 ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
4/2/2018

ΠΕΡΙ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

   Ο Μίκης Θεοδωράκης είναι ένας ζωντανός μύθος... Είναι ντροπή να δέχεται τόσο εμετικά σχόλια
από ανθρωπάκια...

      Δεν μιλάμε τώρα για τα αλητομειράκια που χωμένα μέσα στις κουκούλες πήγανε σαν τους κλέφτες και έγραψαν το αισχρό και κατάπτυστο σύνθημα... Μειράκια που βανδαλίζουν και μουτζουρώνουν τον Ρήγα Φεραίο, τον Κωστή Παλαμά, ακόμα και την κοιμωμένη του Χαλεπά.. Μιλάμε για μέλη της Κυβέρνησης και διάφορους άλλους κριτές που αδράχνουν κάθε τόσο την ευκαιρία να κρίνουν και να σπιλώσουν όποιον τολμάει να μιλήσει ελεύθερα για τα σημερινά προβλήματα. Ο Μίκης δεν είναι κάποιο τυχαίο πρόσωπο που συνηθίζει να ιδιωτεύει. Πολλές φορές στο παρελθόν μίλησε για τα κοινά με παρρησία και θάρρος, ερχόμενος φαινομενικά σε αντίθεση με πράγματα που πρέσβευε παλαιότερα. Και εδώ βρίσκεται η δύναμη του ανδρός. Τα πολλά χρόνια της ζωής του του έδωσαν την ευκαιρία να ανασκευάσει τις ιδέες του. Όποιος τον έχει παρακολουθήσει ξέρει την κριτική που έχει ασκήσει κατά καιρούς για τον κομμουνισμό, για τον αριστερισμό, για τον ψευτοαριστερισμό... Γιατί τα χρόνια της ζωής του καθώς και οι περιπέτειες που έζησε σε αυτήν την χώρα και που προέρχονταν ακριβώς από την ιδεολογία του, του δίνουν το δικαίωμα και της αυτοκριτικής, αλλά και της ετεροκριτικής. Μπορεί να έκανε και λάθη. Αλλά αλάνθαστοι είναι μόνον οι μουγγοί και οι ιδιωτεύοντες...

       Ο Μίκης είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για την χώρα μας. Με την μουσική του γνώρισε στους Έλληνες τους ογκόλιθους της ποίησης. Αν δεν ήταν αυτός να μελοποιήσει τα ποιήματα που μελοποίησε, τον Ελύτη θα τον ήξεραν μόνο μερικοί της ελίτ του Κολωνακίου. Το ίδιο και με τον Σεφέρη, με τον Ρίτσο. Ποιος θα ήξερε ότι το χελιδόνι είναι ένα και η άνοιξη ακριβή; Ποιος θα γνώριζε ότι μέσα στις θαλασσινές σπηλιές υπάρχει μια έκσταση; Ποιος θα ήξερε ότι τα αγάλματα έχουν χαμόγελα που δεν προχωρούν, αλλά και ότι οι πεθαμένοι αγωνιστές κρατούν μέσα στον τάφο τους το σκοινί της καμπάνας για να σημάνουν την Ανάσταση; Ποιος παραβλέπει τι πρόσφερε τότε, στα ζοφερά χρόνια της Χούντας, όταν κρυφά κυκλοφορούσαν τα τραγούδια του Αγώνα σε κασέτες από χέρι σε χέρι όπως στα χρόνια πριν την Επανάσταση του 21 κυκλοφορούσαν από χέρι σε χέρι τα χειρόγραφα της “Ελληνικής Νομαρχίας”; Αυτά τα τραγούδια μας έδιναν δύναμη και απαντοχή και τα τραγουδούσαμε κρυφά γιατί όλα τα έσκιαζε η φοβέρα.

       Και τώρα πια μέσα στα έσχατα γηρατειά, αυτός ο πραγματικός Αναρχικός, παίρνει το θάρρος και αγνοώντας τους κιτρινιάρηδες με τα βρόμικα χνώτα, έρχεται με το καροτσάκι του και με αυτήν την μνημειώδη φωνή του που ξεσήκωνε τα πλήθη, να μιλήσει για ένα θέμα που κατά την κρίση του είναι ένα θέμα μείζον για την εποχή μας, υποβαθμίζοντας το γεγονός ότι πίσω του μπορεί να υπάρχουν μερικοί “Εθνικιστές”, γιατί ακριβώς δεν θέλει να καπελωθεί από αυτούς η μεγάλη πατριωτική εκδήλωση. Γιατί η γριά αυτή αλεπού ξέρει πολύ καλά από καπελώματα, καθώς αυτά ήσαν η συνήθης πρακτική των Αριστερών...

       Και μιας και ο λόγος περί καπελωμάτων, να με θυμηθείτε: Όταν ο μεγάλος αυτός Έλληνας φύγει, όλοι αυτοί που τον βρίζουν σήμερα, θα βγουν ξανά απο τις τρύπες τους τούτη την φορά για να του πλέξουν το εγκώμιο και να προβληθούν σκυλεύοντας τον άνδρα, ακόμη μια φορά... Την έσχατη...

Δ.Μ.
Share on Google Plus

0 comments:

ΟΜΑΔΑ ΜΕΣΑ. Από το Blogger.