Φάε σαν άρχοντας- ΟΧΙ σα λύκος II. Σόγια χωρίς εκπτώσεις στη γεύση



Το κρέας, ή για να είμαστε πιο ακριβείς η πρωτεΐνη, είναι απόλυτα απαράιτητη στον άνθρωπο, ειδικά αν θέλει να διατηρήσει και να ενδυναμώσει το μυϊκό του σύστημα. Χωρίς πρωτεΐνη μούσκουλα γιοκ, όσο κι αν τα ζορίσετε σε προγράμματα γυμναστικής, πεζοπορίες, μπρέικ ντανς, άρση βαρών και λοιπές δυναμωτικές δραστηριότητες. Ωστόσο η κρεατοφαγία έχει και τα ελαττώματά της, καθότι τίγκα στις τοξίνες το κρεατάκι του εμπορίου και τα λιπαρά του τα έχει και τα καυχιέται. Και τότε τι;;; θα αναρωτηθεί κανείς. Μια καλοστεκούμενη απάντηση είναι η σόγια! Οκ, δε θα φάτε και φιλέ μινιόν, αλλά ΘΑ ΤΗ ΦΑΤΕ- ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ!

Να λοιπόν μια συνταγούλα για ωραίο φαγάκι με σόγια, με ελάχιστα λιπαρά, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες από λαχανικά και λίγο άμυλο- για να δέσει το αντεράκι και να μην τρέχουμε στην Καλλιόπη. 

Σόγια με ντομάτα, πράσο και ρύζι (6 μεγάλες μερίδες)

Τα υλικά που θα χρεαστείτε είναι τα εξής:

1. 250 γρ κεμπάπ σόγιας.

2. 1 ξερό κρεμμύδι.

3. 1 ώριμη ντομάτα σε κύβους ή μια κονσέρβα κον-κασέ.

4. Τρία πράσα με λίγο από το πράσινο μέρος τους- πλύντε τα καλά γιατί κρύβουν χώμα ανάμεσα στα φύλλα.

5. Ένα φλυτζάνι ρύζι, καλύτερα για πιλάφι και όχι για σούπα, για πιο ζωντανό αποτέλεσμα.

6. Μπαχαρικά για τη γεύση (αλατοπίπερο, κανέλλα, κουρκουμά ή ό,τι άλλο σας αρέσει).

Η διαδικασία έχει λίγη προετοιμασία, αλλά αξίζει τον κόπο:

Ζεματίζουμε σε μπόλικο νερό που βράζει τη σόγια, τη στραγγίζουμε σε σουρωτήρι και την αλατοπιπερώνουμε.
Τσιγαρίζουμε σε πλατιά λαδωμένη κατσαρόλα μαζί με 1 ξερό κρεμμύδι + 3 πράσα σε ροδέλες και στο τέλος του γιαχνίσματος προσθέτουμε 1 μεγάλη φρέσκια ντομάτα σε κύβους ή 2 μέτριες ή 1 κονσέρβα κονκασέ.
Βράζουμε το φαγητό για 40 λεπτά περίπου με λίγο νερό και στα 10 τελευταία προσθέτουμε και 1 φλιτζάνι ρύζι. Αφήνουμε να πέσει η βράση και να τραβήξει τα υγρά το ρύζι, χωρίς να μείνει τελείως στεγνό.
Μπορούμε κατά το βράσιμο να προσθέσουμε λίγο περισσότερο αλάτι και κανέλα ή άλλο μπαχαρικό της αρεσκείας μας για να εμπλουτίσουμε τη γεύση του φαγητού. Επίσης, μπορούμε να το «σβήσουμε» με κρασί στο τέλος του τσιγαρίσματος, πριν ρίξουμε τη ντομάτα,  για ακόμα πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα.

Καλή όρεξη και καλή υγεία να έχουμε!

Τριανταφυλλιά Ηλιοπούλου

σημείωση: η φωτογραφία κλεμμένη- γιουβέτσι με σόγια έλεγε ο τίτλος, αλλά μοιάζει αρκετά με το αποτέλεσμα της συνταγής
Share on Google Plus

0 comments:

ΟΜΑΔΑ ΜΕΣΑ. Από το Blogger.