Όταν τα φαντάσματα πόζαραν για τους φωτογράφους



Πρίν από το photoshop ήταν οι "πνευματικές φωτογραφίες"




Από τότε που η τεχνολογία επιτρέπει στους ανθρώπους να συλλαμβάνουν εικόνες, οι φωτογράφοι χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να ξεγελάσουν τους ανθρώπους. Μία από τις πρωτοπόρες ήταν η φωτογραφία των πνευμάτων. 







Οι φωτογραφίες αυτές ήταν μια μόδα κατά την οποία ο φωτογράφος παρουσίαζε φαντάσματα ή πνευματικά στοιχεία μαζί με τους ανθρώπους. 
Οι πελάτες πίστευαν ότι μέσω της φωτογραφίας επικοινωνούσαν με τις ψυχές των αγαπημένων τους νεκρών. 





Η επικοινωνία με τους νεκρούς ήταν για τους Βικτωριανούς πολύ σημαντική καθώς ο θάνατος ήταν παντού και πάντα παρών. Στην Αμερική πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους εξ' αιτίας του εμφύλιου πολέμου και σε όλον τον κόσμο οι αρρώστιες, π.χ. η φυματίωση, θέριζαν, συν τοις άλλοις η ζωή για την αυξανόμενη εργατική τάξη ήταν πολύ σκληρή και η εκβιομηχάνιση ερχόταν με γοργά βήματα. 
Όλα αυτά γεννούσαν την ανάγκη στους ανθρώπους να συνδέονται με το γι΄αυτούς πιο οικείο παρελθόν μέσω των νεκρών τους. 




Ο πρώτος «πνευματικός φωτογράφος» ήταν ο Ουίλιαμ Μάμλερ, ο οποίος ανακάλυψε μια τεχνική η οποία εμφάνιζε φασματώδη στοιχεία πάνω στη φωτογραφία. 
Ο Μάμλες ήταν παράλληλα χαράκτης κοσμημάτων. Η ιδέα για την τεχνική του ήρθε όταν φτιάχνοντας μια αυτοπροσωπογραφία, παρατήρησε μια οπτασία πάνω στην φωτογραφία, η οποία υποτίθεται ότι ήταν ο ξάδερφός του, ο οποίος είχε πεθάνει πριν 12 χρόνια. 





Κάπου το 1870, η «πνευματική φωτογραφία», άρχισε να εξαπλώνεται ανησυχητικά, καθ' ότι είχε γίνει αποδεκτή τόσο από τα μέντιουμ, όσο και από αναγνωρισμένους, εξέχοντες επιστήμονες. Κάποιοι μάλιστα υποστήριζαν ότι τα πνεύματα μπορούν να πάρουν μορφή μέσω μιας ουσίας που ονομάστηκε «εκτόπλασμα», ένας όρος που επινοήθηκε από τον νομπελίστα επιστήμονα Σαρλ Ρισέ. 




Ο Σαρλ Ρισέ ονομάστηκε πρόεδρος του Ινστιτούτου Ψυχικών Ερευνών και άρχισε να ερευνά και να μελετά διάσημα μέντιουμ, όπως την Εύα Καριέρ και την Λίντα Γκαζέρα που απεικονίζεται παραπάνω. 
Ο Ρισέ ανέφερε πως η Γκαζέρα ήταν αυθεντικό μέντιουμ που πραγματοποιούσε ψυχοκίνηση, αναφέρθηκαν αντικείμενα που κινούνταν κατά την διάρκεια των συνεδριών της. 
Η Γκαζέρα εκτέθηκε ως απατεώνας το 1911 και οι σκεπτικιστές κατηγόρησαν τον Ρισέ για συμμετοχή της απάτης. 
Κατόπιν αυτού ο Ρισέ επέστρεψε στο Παρίσι όπου έγινε πρόερδος τους Διεθνούς Ινστιτούτου Μεταφυσικής. 




Το πολύ γνωστό μέντιουμ της εποχής, Mina “Margery” Crandon, κατά τηξ διεγαγωγή μιας σεάνς.


Το εκτόπλασμα συχνά αποδείχτηκε απάτη, αφού τα μέντιουμ μασούσαν υφάσματα αναμειγμένα με άμυλο πατάτας, ή με χαρτί,με ασπράδι αυγού, η βούτυρο, για να φτύσουν το "εκτόπλασμα".





Ορίστε και ο Χουντίνι (πάνω) να δοκιμάζει το ταλέντο του στη μαντεία 😶😶




Εκτόπλασμα αράχνη 





Εκτόπλασμα καλλιτέχνης




Εκτόπλασμα μύξα




Εκτόπλασμα μέγας ξερατός 

κ.λ.π


Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου....




Άνα Ζουμάνη
(εφημερόπτερα)


Share on Google Plus

0 comments:

ΟΜΑΔΑ ΜΕΣΑ. Από το Blogger.