Μούσμουλα ... το αδικημένο φρούτο!


Είναι από τα πιο περιφρονημένα φρούτα του καλοκαιριού, δεν υστερούν όμως σε θρεπτική αξία.
Εχουν μεγαλύτερες ποσότητες ασβεστίου από ό,τι τα άλλα φρούτα, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και περιέχουν οργανικά οξέα, σάκχαρα και φυτικές ίνες που τα καθιστούν ευεργετικά για όσους αντιμετωπίζουν εντερικές διαταραχές. Ποτάσιο, μαγνήσιο, σελήνιο, κάλιο, φώσφορο και καροτίνες είναι μερικά από τα στοιχεία που συστήνονται σε όσους έχουν έντονη φυσική δραστηριότητα για ώρες, προκειμένου να ανακτά ο οργανισμός τις ουσίες που έχει χάσει. Τα μούσμουλα τα περιέχουν όλα και κατά συνέπεια η κατανάλωσή τους θεωρείται ιδανική για την αποκατάσταση του οργανισμού ύστερα από έντονη προσπάθεια.


Είναι νόστιμα και δροσερά ανοιξιάτικα φρούτα, γεμάτα βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή και άλλα θρεπτικά συστατικά. Προέρχονται από την ορεινή Κίνα και αργότερα εξαπλώθηκαν ευρέως στην Ινδία, τη Μεσόγειο και σε άλλες περιοχές, αλλά και στη χώρα μας και είναι δημοφιλή για τη γλυκιά και «πικάντικη» γεύση τους. Πέρα όμως από τη νοστιμιά τους, προσφέρουν και σημαντικά οφέλη στην υγεία μας.

Περιέχουν υψηλό ποσοστό ινών, γνωστών και ως πηκτίνη, η οποία είναι ιδιαίτερα ευεργετική για την απομάκρυνση των τοξινών που παράγονται στο σώμα. Είναι επίσης αποτελεσματική για την πρόληψη της εναπόθεσης της περίσσειας τοξίνης στο παχύ έντερο, ελαχιστοποιώντας έτσι τα αποτελέσματά της και προστατεύοντας από τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Επιπλέον, τα μούσμουλα περιέχουν ένα σημαντικό ποσοστό αντιοξειδωτικών, τα οποία είναι αποτελεσματικά για την προστασία του σώματος από τις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες, αλλά και φυτοθρεπτικά συστατικά.

Η περιεκτικότητα λοιπόν αυτού του μικρού φρούτου σε θρεπτικά συστατικά, μπορεί να μας προστατέψει από τον καρκίνο, τη φλεγμονή και εκφυλιστικές ασθένειες, ενώ επίσης βοηθά στην υγεία των ματιών.

Τα μούσμουλα, εμφανίζονται στα δέντρα προς το τέλος του χειμώνα, αλλά είναι ώριμα και έτοιμα για συλλογή στα μέσα της Άνοιξης και ως τον Ιούνιο.

Η περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά

• Βιταμίνες: βιταμίνη Α, βιταμίνη C, φολικό οξύ, θειαμίνη, πυριδοξίνη και νιασίνη

• Ορυκτά: ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, μαγγάνιο, ψευδάργυρος, σελήνιο και φώσφορος

• Ηλεκτρολύτες: Νάτριο και κάλιο

• Φυτοθρεπτικά συστατικά: φλαβονοειδή

• Υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, λίπος και πρωτεΐνες σε μικρές ποσότητες


Η ευεργετική τους επίδραση

• Προστατεύουν από τον καρκίνο του παχέος εντέρου

• Βελτιώνουν την υγεία του δέρματος

• Προστατεύουν από τον καρκίνο του πνεύμονα και της στοματικής κοιλότητας

• Διατηρούν ομαλή αρτηριακή πίεση

• Προάγουν την απώλεια βάρους

• Βοηθούν στη διαδικασία σχηματισμού του αίματος

• Βελτιώνουν την όραση

• Ενισχύουν τα οστά και τα δόντια

Γιατί τα μούσμουλα είναι υγιεινά

Προστατεύουν από τον καρκίνο του παχέος εντέρου: περιέχουν μεγάλη ποσότητα διαιτητικών ινών, όπως η πηκτίνη, η οποία βοηθά στη δέσμευση και τον καθαρισμό των τοξινών από το παχύ έντερο και έτσι στην προστασία από τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Βoηθούν στην καλή υγεία του δέρματος: τα μούσμουλα περιέχουν βιταμίνη Α, η οποία αυξάνει την υγρασία και έτσι προάγει το υγιές δέρμα. Επίσης περιέχουν αντιοξειδωτικά, τα οποία προστατεύουν από την πρόωρη γήρανση.

Προστατεύουν από τον καρκίνο του πνεύμονα και της στοματικής κοιλότητας: περιέχουν ένα υψηλό ποσοστό της αντιοξειδωτικής βιταμίνης Α, η οποία προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες. Εκτός από τα αντιοξειδωτικά, περιέχουν επίσης φλαβονοειδή που προστατεύουν τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύουν από τον καρκίνο.

Διατηρούν ομαλή αρτηριακή πίεση: τα μούσμουλα περιέχουν αρκετή ποσότητα καλίου, το οποίο είναι απαραίτητο για τη διατήρηση των κατάλληλων επιπέδων νατρίου. Επίσης, το κάλιο είναι απαραίτητο στη διατήρηση των υγρών, δηλαδή στο κατάλληλο επίπεδο ισορροπίας των ηλεκτρολυτών. Έτσι, βοηθά να διατηρηθεί η ομαλή πίεση του αίματος και μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακής προσβολής. Επίσης περιέχουν μέταλλα όπως το μαγγάνιο, το μαγνήσιο, ο σίδηρος, ο χαλκός, η βιταμίνη Α και το φυλλικό οξύ που διατηρούν ομαλή αρτηριακή πίεση.


Προωθούν την απώλεια βάρους: τα μούσμουλα έχουν λίγες θερμίδες. Επίσης περιέχουν ένα καλό ποσοστό διαιτητικών ινών. Η πλούσια σε φυτικές ίνες διατροφή, καταστέλλει την όρεξη και αυξάνει το μεταβολισμό. Έτσι, προωθεί την υγιή απώλεια βάρους.

Βοηθούν στη διαδικασία σχηματισμού του αίματος: τα μούσμουλα είναι μια πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών που απαιτούνται για την παραγωγή του αίματος. Παρέχουν μαγγάνιο, μαγνήσιο, χαλκό, σίδηρο και φολικό οξύ, που απαιτούνται για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Επίσης περιέχουν βιταμίνη C που αυξάνει την ικανότητα απορρόφησης του σιδήρου από το σώμα.

Βελτιώνουν την όραση: τα φρέσκα μούσμουλα περιέχουν μια καλή ποσότητα βιταμίνης Α, η οποία βοηθά στην υγεία των ματιών. Τα μούσμουλα προστατεύουν λοιπόν τα μάτια μας από τις ελεύθερες ρίζες και βοηθούν στην πρόληψη της βλάβης του αμφιβληστροειδούς που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες. Έτσι βελτιώνουν την όραση και προστατεύουν από τον καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Ενισχύουν τα οστά και τα δόντια: περιέχουν βιταμίνη Α, η οποία είναι σημαντική για την ανάπτυξη ισχυρών δοντιών και οστών.

Στη μακρινή Ανατολή, πίνεται επίσης και το τσάι από τα φύλλα της μουσμουλιάς, τα οποία έχουν αντιϊική δράση, ενισχύουν το πάγκρεας και το ήπαρ, είναι αντιδιαρροϊκά και καταπολεμούν την κατάθλιψη. Μία πολύ σημαντική ιδιότητα που αποδίδεται στα φύλλα της μουσμουλιάς είναι επίσης η δράση τους ενάντια στον καρκίνο του δέρματος.


ΠΗΓΗ: http://anakalipto.blogspot.com/2013/05/blog-post_2361.html#ixzz47bHREoIN

Το μούσμουλο ή μέσκουλο ή δέσπολο έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες και πλούσια διατροφική-θρεπτική αξία, ενώ παράλληλα παρέχει λίγες θερμίδες. Η μουσμουλιά κατάγεται από την Κίνα, οπό όπου και διαδόθηκε στην Ιαπωνία, τις Ινδίες, τη Μεσόγειο και τις Η.Π.Α. Τα μούσμουλα είναι από τα λίγα υποτροπικά φρούτα που ανήκουν στην οικογένεια των μήλων και των αχλαδιών. Τα φρούτα είναι μικρά στρογγυλά φρούτα, το σχήμα τους μοιάζει με αυτό των δαμάσκηνων, η φλούδα τους έχει το χρώμα του βερίκοκου από ωχρό κίτρινο μέχρι σκούρο πορτοκαλί, η σάρκα τους είναι άσπρη ή κιτρινοπορτοκαλιά και έχουν 1 έως 5 καφετιά κουκούτσια που δεν τρώγονται. Η γεύση τους είναι ευχάριστα γλυκιά και ταυτόχρονα υπόξινη που θυμίζει μάνγκο, η οποία ελευθερώνεται με λίγες σταγόνες χυμό λεμόνι ή λάιμ και η σάρκα τους είναι χυμώδης.
Ιστορία του μούσμουλου
Η μουσμουλιά «Eriobotrya japonica» προέρχεται από την Κίνα όπου συγγενικά είδη μπορούν να βρεθούν ακόμα στην άγρια φύση και αργότερα εισήχθη στην Ιαπωνία το 1100 μ.Χ.. Το μούσμουλο αναφέρεται συχνά στην αρχαία κινεζική λογοτεχνία, όπως στα ποιήματα του Λι Μπάι. Στην πορτογαλική λογοτεχνία, αναφέρεται ήδη πριν από την Εποχή των Ανακαλύψεων. Η μουσμουλιά διαδόθηκε ευρέως στην Ευρώπη μετά το 1712 και στις Ηνωμένες Πολιτείες στα μέσα της δεκαετίας του 1800. Στην Ελλάδα η μουσμουλιά εισήχθη στα μέσα του 19ου αιώνα όπου καλλιεργείται κυρίως στην Κορινθία, Αχαΐα, Στερεά Ελλάδα, Κέρκυρα και Κρήτη.
 Οφέλη για την υγεία
Τα μούσμουλα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες (πηκτίνη) αφού μια μερίδα 149 γραμμαρίων παρέχει το 10% συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Έτσι, τα μούσμουλα έχουν την ιδιότητα να μειώνουν τις επιδράσεις των τοξινών στο παχύ έντερο και να βοηθούν στην προστασία από τον καρκίνο του παχέος εντέρου.
Τα μούσμουλα είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Α αφού μια μερίδα 149 γραμμαρίων παρέχει το 46% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Αυτή η υψηλή συγκέντρωση σε βιταμίνη Α προάγει την καλή υγεία του δέρματος, την ανάπτυξη των οστών και δοντιών, προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και από την πρόωρη γήρανση. Ακόμα, η βιταμίνη Α βελτιώνει την όραση και προστατεύει από τον καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
Τα μούσμουλα είναι καλή πηγή σε κάλιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Β6 αφού τα 149 γραμμάρια παρέχουν 11%, 11% και 7% συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης αντίστοιχα. Αυτή η καλή ποσότητα καλίου που περιέχουν βοηθάει ώστε να διατηρηθεί σε κανονικά επίπεδα η συγκέντρωση του νατρίου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διατηρείται η πίεση του αίματος σε φυσιολογικά επίπεδα και μειώνεται ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακής προσβολής.
Η περιεκτικότητα του μούσμουλου σε μαγγάνιο, μαγνήσιο, χαλκό, σίδηρο και φυλλικό οξύ βοηθάει για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων (RBC). Επίσης, το μούσμουλο περιέχει βιταμίνη C η οποία αυξάνει την ικανότητα απορρόφησης του σιδήρου στο σώμα.
Μια μερίδα μούσμουλα 149 γρ. παρέχουν 70 θερμίδες. Ο συνδυασμός χαμηλών θερμίδων με την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθάει στην καταστολή της όρεξης και την υγιή απώλεια βάρους.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη το αφέψημα από φύλλα μουσμουλιάς έχει την ιδιότητα να εμποδίζει σημαντικά την απώλεια οστικής πυκνότητας στο κεφάλι, στην κοιλιά και την οσφυϊκή περιοχή. Μια άλλη έρευνα έδειξε ότι το εκχύλισμα φύλλων μουσμουλιάς επιφέρει κυτταρικό θάνατο σε κύτταρα λευχαιμίας και αποτρέπει την εξάπλωση των καρκινικών κύτταρων. Βέβαια, τα φύλλα της μουσμουλιάς φύλλα περιέχουν βιοδραστικές ενώσεις, πράγμα που σημαίνει ότι πίνοντας τσάι από τα φύλλα μπορεί να προκύψουν παρενέργειες ή αλληλεπίδραση με φάρμακα. Για παράδειγμα, πίνοντας συχνά μεγάλη ποσότητα αφεψήματος από φύλλα μουσμουλιάς μπορεί να προκύψει τοξική μυοπάθεια, μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από σοβαρή μυϊκή αδυναμία.
 Επιλογή, Συντήρηση, Χρήση
Πως διαλέγω καλό μούσμουλο
Τα ώριμα μούσμουλα έχουν καφετιά σημάδια. Αντίθετα, όσα δεν έχουν σημάδια είναι ακόμη άγουρα, αν τα αφήσετε όμως στο σπίτι ωριμάζουν μέσα σε λίγες μέρες. Τα μούσμουλα, αν δεν έχουν συλλεγεί στην πλήρη ωρίμανσή τους, στερούνται καλής γεύσης και μυρωδιάς. Όταν τα αγοράζουμε, πρέπει να έχουν το κοτσάνι τους και να μην έχουν πληγές ή μώλωπες στο φλοιό τους, γιατί τότε κινδυνεύουν να χαλάσουν γρηγορότερα. Βγαίνουν στην αγορά το Μάιο και τα βρίσκουμε μέχρι τον Ιούνιο. Μούσμουλο εισάγονται από την Ισπανία, πριν βγουν τα ελληνικά. 
Συχνά τα μούσμουλα διατίθενται στην αγορά συσκευασμένα σε πλαστικά δισκάκια, καλυμμένα με πορτοκαλί ζελατίνα. Ακόμα λοιπόν και αν τα μούσμουλα είναι άγουρα, λόγω της ζελατίνας, δίνουν την εντύπωση ότι έχουν λαχταριστό πορτοκαλί χρώμα. Σκόπιμο λοιπόν είναι πριν τα αγοράσετε να την ανασηκώσετε, για να βεβαιωθείτε ότι τα μούσμουλα είναι όπως τα θέλετε.
Πως να το συντηρείτε
Τα μούσμουλα αφού κοπούν από το δέντρο θα πρέπει να καταναλωθούν εντός μιας εβδομάδας το πολύ, διότι είναι πολύ ευαίσθητο φρούτο και μαυρίζει αρκετά γρήγορα. Τα μούσμουλα αποθηκεύονται στο ψυγείο αν δεν καταναλωθούν άμεσα μέχρις ότου αρχίσουν να μαυρίζουν.
Προτεινόμενος τρόπος κατανάλωσης
Τα μούσμουλα τρώγονται φρέσκα με τη φλούδα τους ή βραστά σε ελαφρύ σιρόπι. Ταιριάζουν πολύ με άλλα φρούτα, ιδιαίτερα με το μήλο, το αχλάδι και το ροδάκινο, και γίνονται υπέροχο παγωτό που συνοδεύει αυτά τα φρούτα. Επίσης, γίνονται νόστιμη μαρμελάδα, ζελέ-μαρμελάδα και chutneys, καθώς και σως για πουλερικά με καστανή ζάχαρη και ξίδι κρασιού.
Μια μέτρια μερίδα μούσμουλα 149 γρ. περιέχει:
 
Νερό
(gr.)
129
Ενέργεια
(Kcal)
70
Πρωτεΐνες
(gr.)
0.6
Λιπαρά
(gr.)
0.3
Υδατάνθρακες
(gr.)
65.4
Φυτικές Ίνες
(gr.)  
2.5
Ασβέστιο
(mg)
23.8
Σίδηρο
(mg)
0.4
Μαγνήσιο
(mg)
19.4
Φώσφορο
(mg)
40.2
Κάλιο
(mg)
396
Νάτριο
(mg)
1.5
Ψευδάργυρο
(mg)
0.1
Χαλκό
(mg)
0.1
Βιταμίνη C
(mg)
1.5
Θειαμίνη
(mg)
0.0
Ριβοφλαβίνη
(mg)
0.0
Νιασίνη
(mg)
0.1
Βιταμίνη B-6
(mg)
0.1
Βιταμίνη B-12
(mcg)
0.00
Βιταμίνη A
(IU)
2276


Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr
Σε περίπτωση αναδημοσίευσης αυτού του άρθρου, ο παραπάνω σύνδεσμος ΠΡΕΠΕΙ να είναι ενεργός και ΔΕΝ επιτρέπεται να αφαιρεθεί.
Share on Google Plus

0 comments:

Για τον σκοπό της ύπαρξής μας ενημερωθείτε στην ομάδα μας, «ΜΕΣΑ - Μαζί Ενάντια Στην Αδικία», στο facebook

ΟΜΑΔΑ ΜΕΣΑ. Από το Blogger.